Standardy Ochrony Małoletnich Szkoły Językowej Simon Says

  1. Zgłaszanie Krzywdy przez Dzieci
  • Zgłaszanie krzywdy przez inne dzieci:

Dzieci, które czują się skrzywdzone przez inne dzieci, powinny zgłosić to nauczycielowi, rodzicom (opiekunom) lub kierownikowi placówki.

  • Zgłaszanie krzywdy przez osoby dorosłe:

Dzieci, które czują się skrzywdzone przez jakąkolwiek osobę dorosłą, powinny zgłosić to rodzicom (opiekunom), innemu nauczycielowi lub kierownikowi placówki.

  • Zgłaszanie krzywdy przez rodziców (opiekunów) lub osoby spoza placówki:

Dzieci, które czują się skrzywdzone przez rodziców (opiekunów) lub inne osoby spoza personelu placówki, powinny zgłosić to nauczycielowi lub kierownikowi placówki.

  • Zgłaszanie krzywdy przez inne osoby spoza personelu placówki:

Dzieci, które czują się skrzywdzone przez inne osoby spoza personelu placówki, powinny zgłosić to rodzicom (opiekunom), nauczycielowi lub kierownikowi placówki.

  1. Ochrona Przed Krzywdą ze Strony Dorosłych
  • Obowiązki personelu:

Personel placówki, w tym nauczyciele, ma obowiązek traktować dzieci z szacunkiem i cierpliwością, uwzględniając ich potrzeby oraz szanując ich wkład w zajęcia.

Nauczyciele mają obowiązek brać pod uwagę oczekiwania dzieci i poinformować je o decyzjach, które ich dotyczą.

Wszyscy członkowie personelu muszą wysłuchać dzieci, które czują się źle w konkretnej sytuacji, oraz udzielać im odpowiedniej pomocy.

Personel zobowiązany jest szanować prywatność dzieci oraz, w razie konieczności odstąpienia od poufności dla dobra dziecka, niezwłocznie wyjaśnić przyczyny takiego działania.

  • Zakaz dotykania bez zgody:

Dorośli, w tym nauczyciele, nie mają prawa dotykać dzieci, jeśli dzieci tego nie chcą. Żadne dziecko nie powinno czuć się krzywdzone przez dotyk, który jest nieprzyzwoity lub niestosowny.

III. Zakazy dla Dorosłych i Nauczycieli

  1. Zakaz przemocy fizycznej i psychicznej:

Nauczyciele i inni dorośli nie mają prawa stosować przemocy wobec dzieci, w tym bić, szturchać, popychać, zawstydzać, upokarzać, lekceważyć czy obrażać dzieci.

  1. Zakaz niestosownego zachowania:
  • Dorośli nie mają prawa krzyczeć na dzieci, chyba że jest to konieczne dla ich bezpieczeństwa.
  • Dorośli nie mogą ujawniać informacji dotyczących dzieci osobom nieuprawnionym.
  • Zakazane jest angażowanie się w takie aktywności jak łaskotanie, udawane walki czy brutalne zabawy fizyczne.
  • Nauczyciele nie mogą zachowywać się w sposób niestosowny, używać wulgarnych słów, gestów, żartów, zastraszać dzieci czy grozić im.
  • Zabronione jest nawiązywanie niestosownych lub nieprzyzwoitych relacji z dziećmi oraz oferowanie im alkoholu, wyrobów tytoniowych czy nielegalnych substancji.
  1. Równe Traktowanie Dzieci
  • Nauczyciele nie mają prawa faworyzować żadnego dziecka, wszyscy uczniowie muszą być traktowani jednakowo.
  1. Zasady Bezpieczeństwa i Szacunku
  • Dzieci powinny znać zasady bezpieczeństwa i dostosować się do nich. Powinny również traktować inne dzieci oraz personel szkoły z szacunkiem.
  1. Zakazy dla Dzieci
  • Zakaz przemocy wobec innych dzieci:

Dzieci nie mają prawa stosować przemocy, w tym bić, szturchać, popychać, zawstydzać, upokarzać, lekceważyć czy obrażać innych dzieci.

  • Zakaz naruszania prywatności:

Dzieci nie mogą naruszać prawa innych dzieci do prywatności ani zachowywać się w sposób niestosowny lub nieprzyzwoity.

VII. Korzystanie z Internetu i Bezpieczeństwo

  1. Zasady używania telefonów i smartfonów:

Podczas zajęć telefony i smartfony nauczyciela oraz uczniów są wyłączone lub wyciszone i schowane do torby, chyba że nauczyciel zdecyduje inaczej.

  1. Zakaz robienia zdjęć:

Uczniowie nie mogą robić zdjęć innym dzieciom ani ich udostępniać w Internecie.

Nauczyciele mogą robić zdjęcia za zgodą rodziców, przy czym muszą one być wykonane z zachowaniem szacunku i godności dziecka.

  1. Obowiązek edukacji o bezpieczeństwie w Internecie:

Rodzice (opiekunowie) są zobowiązani do informowania dzieci o zasadach bezpiecznego korzystania z Internetu.

VIII. Szczególne Potrzeby Edukacyjne

Dzieci niepełnosprawne oraz dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi mają prawo do szczególnego traktowania, uwzględniającego ich indywidualne potrzeby
z troską, wyrozumiałością i cierpliwością.

Niniejsze standardy mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim małoletnim uczniom uczęszczającym do szkoły językowej Simon Says. Przestrzeganie tych zasad jest obowiązkiem zarówno personelu, jak i samych uczniów oraz ich rodziców/opiekunów.

 

Simon says Sp. z o. o. 

Warszawa 15.08.2024 r.